Snippergroen; Basisregistratie Personen; Buitengewoon Opsporingsambtenaar; opsporingsambtenaar; BOA-opleiding; toezichthouder gemeente; MB-ALL; Drank- en Horecawet handhaving; handhaving en toezicht; toezicht recreatie; handhavingsjuristen; detachering; permanente bewoning; fiscalisten; handhaving gemeente

Uitbesteding van uw handhavingsdossiers

Heeft u langslepende handhavingsdossiers die u niet afgewikkeld krijgt? Is uw capaciteit momenteel niet op peil en moeten er achterstanden weggewerkt worden? Of zijn er complexe dossiers waar specialistische kennis voor nodig is? MB-ALL is dé partner om uw handhavingsdossiers aan uit te besteden.

Volledige ontzorging

Of u nu 1 of 100 handhavingsdossiers heeft liggen, wij kunnen de gehele juridische procedure van u overnemen. Wij maken daarmee volledige ontzorging mogelijk, inclusief de coördinatie, afwikkeling van bezwaar en beroep, voeren van gesprekken, geven van collegeadviezen en opstellen van managementrapportages. Een duidelijk plan van aanpak geeft alle werkzaamheden weer.

Referenties

Gemeente Renswoude

De gemeente Renswoude heeft circa 20 handhavingsdossiers aan MB-ALL uitbesteed. Het betreft een grote variëteit aan bouw-, gebruiks- en APV-overtredingen, van klein tot groot en complex. Sommige dossiers kennen een lange voorgeschiedenis. Bovendien bevinden de dossiers zich in verschillende fases van afhandeling. MB-ALL voert alle benodigde werkzaamheden uit, waaronder ook de (her)controles.

Gemeente Gilze en Rijen

Voor de gemeente Gilze en Rijen voert MB-ALL een portefeuille van handhavingsdossiers op het gebied van illegaal gebruik uit. Wij voeren daarbij alle werkzaamheden uit van toezicht tot en met de juridische afwikkeling van dossiers, inclusief de vertegenwoordiging van de gemeente bij de rechtbank en de Raad van State. Ook verzorgt MB-ALL de invordering van dwangsommen in deze dossiers voor de gemeente.

De afwikkeling gebeurd vanuit ons kantoor in Maarssen. Echter het overleg met u, de zienswijzengesprekken en bezwaarzittingen vinden plaats vanuit het gemeentehuis.

Wilt u alleen bepaalde onderdelen van uw procedure uitbesteden? Uiteraard is dat ook mogelijk. Tevens kunnen wij in de handhavingsdossiers ook het benodigde toezicht voor u verzorgen. Wij hebben hiervoor ervaren toezichthouders in dienst.

Gegarandeerde voordelen

Welke voordelen biedt het uitbesteden van dossiers u?

  • Gerichte inzet van uren. U schakelt ons alleen in wanneer nodig.
  • Geen belasting van eigen organisatie. U hoeft geen werkplek beschikbaar te stellen en u hoeft geen investering te doen in aansturing/begeleiding.
  • Vooraf bepaalde kosten. U weet waar u aan toe bent.
  • Resultaatgarantie. Uw doel wordt altijd gehaald.

Onze ervaren handhavingsjuristen kunnen uw dossiers op het gebied van Wabo, Ruimtelijke Ordening, Milieu, APV en Drank- en Horecawet op zich nemen.

Waarom MB-ALL?

Als specialist in juridische handhaving van veiligheid en leefbaarheid hebben wij zeer ervaren handhavingsjuristen in huis. Zij zijn uitstekend opgeleid op uw rechtsgebied, op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen én met relevante werkervaring. Bovendien kan een jurist van MB-ALL altijd terugvallen op deskundige ondersteuning van onze kantoorpraktijk, waar onze kennis gewaarborgd wordt.

Wilt u uw handhavingsdossiers succesvol afwikkelen? Maak dan vrijblijvend een afspraak met onze adviseur Hans Westhoven.

Meer informatie of een afspraak:

Mr. Hans Westhoven

Mr. Hans Westhoven

Business Team Manager Handhaving

T. 0346 - 58 30 78
E. hans@mball.nl