Aan de boulevard en in de haven van Scheveningen werd onder leiding van de gemeente en politie voor de tweede keer dit jaar een grote handhavingsactie uitgevoerd. Dit hield onder andere in dat ze het geluidsoverlast van bijvoorbeeld voertuigen gecontroleerd werd, er werd uitvoerig gecontroleerd in de tram en ook werd de belastingdienst en de Haagsche Pandbrigade waren betrokken.
Volgens denhaag.nl trok de parkeercontrole in de haven meteen veel bekijks. Medewerkers van de gemeente deelden flyers uit met uitleg over de actie, die is bedoeld om de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren. Motoragenten leidden auto’s, busjes, motoren en scooters naar de Vissershavenweg. Daar werden ze onderworpen aan een controle, startend met een alcoholtest. Op de tramlijnen 1 en 11 voerden medewerkers van de HTM onder begeleiding van de politie een controle uit. De teams van de Rijksbelastingdienst en de Gemeentelijke belastingdienst hebben tijdens de actie veel achterstallige schuld geïnd.
Horecacontroles
Bij 7 horecazaken zijn controles uitgevoerd met de Omgevingsdienst en de NVWA. Ook de Haagse Pandbrigade ging aan de slag, hier werd specifiek naar toeristische verhuur gekeken.
Parkeerhandhaving
In de berichtgeving valt te lezen dat het scanteam 8.146 scans heeft gemaakt en 284 naheffingen vanwege het niet betalen van parkeergeld heeft verzonden. Dat is een significante naheffing die een impact zal hebben op de (blijvende) betalingsbereidheid. Één van de thema’s waarop MB-ALL kan faciliteren van scan tot naheffing en zelfs bezwaren afhandeling.
Handhaving als middel om leefbaarheid en veiligheid te vergroten
Wilt u ook een grote handhavingsactie ondernemen binnen uw gemeente, vanuit een omgevingsdienst of multidisciplinair kijken hoe dergelijke acties de leefbaarheid kunnen vergroten? Kijk dan hoe wij u kunnen helpen bij coördinatie, inzet of afhandeling van handhavingsvraagstukken.